Friday, November 26, 2010

Diari Hatiku - Selepas 8 Tahun

Kini sudah lapan tahun aku meninggalkan kedukaan lampau... Saara kini sudah 11 tahun...Imraan pula sudah 8 tahun.. sebaya dgn usia penceraian aku dgn Azman..
Azman masih lagi menduda... babah masih mencari cinta.. kata Saara..hihii
Anak-anak sudah faham dan menerima hakikat yang babah & mama mmg tidak mungkin bersama lagi.

Dalam sebulan Azman akan mengambil anak-anak...Itupun bergantung pada aktiviti anak-anak di sekolah.. tak lupa setiap bulan kini ada juga dia menghulur belanja walaupun jumlah yang di hulurkan tak lepaspun utk sara diri anak-anak...tapi tak apa..aku pun bukan manusia kejam yang menuntut 5 6 ratus sebulan... berapa yang dia mampu aku terima waima 50 ringgit sekali pun...

Namun apa yang menjadi tanda tanya aku & Azman kini menjadi baik..tiada lagi pertengkaran...kdg2 aku rasa dia boleh memahami aku & aku boleh berkongsi apa saja dengan dia.. begitu juga sebaliknya... mungkin masa yang membuatkan dia begitu..

Terkadang dia meluahkan rasa hatinya..soal umi.. soal ayah.. soal keluarga... aku hanya mampu mendengar.. walaupun kdg rasa mcm nak cakap jer.. 'itu bukan masalah saya' tapi tegarkah aku untuk bercakap mcm tu....
Kadang kadang terbit rasa kesian.. on his age dia tak punya apa-apa.. masih tinggal bersama keluarga... masih menagih kasih dari keluarga aku..
aku mmg kurang senang dgn Azman yang tak segan2 berkunjung ke rumah mak.. pantang di pelawa ada kenduri pasti dia akan hadir..walaupun pelawaan itu lebih menjurus kepada ajak ajak ayam..
Aku tahu ada hati yang terluka tatkala melihat Azman... Namun aku tak boleh memaksa keluarga aku untuk terus membenci Azman...
Jika Mak.. Yop.. Abg Ros.. Yang & Kak wati masih ingin meneruskan silaturrahim dengan Azman aku tak mampu menghalang...

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Yang Sudi Singgah....

 

Copyright © 2011 Reserved to Hanna Si Merah Jambu Design with love by CikBulat