Monday, August 6, 2012

Bercuti ke Bandung PART III

Balik Otel jer aku rasa geramm sgt..sebb Leez & mak dia beli telekung yang mcm aku beli RM34 tu pada harga 20 ringgit jer...Sah sah aku kena kencing lagik.. iskkkkkk...
So Harini aku pg pasar Baru lagi sebb nak balas dendam..ada lagi beberapa telekung lagi yang aku nak beli utk kakak & adik ipr...Tapi kali ni aku pg dgn ashbern & anak anak jer... Leez x folo pasal dia nak jalan kat FO di sepanjang jalan dago tu...

Kali ni aku beli kat Lantai 4, ok jugak.. telekung yang kain licin bebiasa tu dia bagi RM20 jer... ( Tapi Leez kata dia beli dpt belas2 jerr.. huhuu stress aku) aku beli yg cotton bebetul tu utk mak mertua aku... dia letak 250,000ribu.. aku tawarrrrrrr dapat la 180,000...pastu beli utk baby sitter aku.. utk kakak aku.. lps tu aku beli telekung yg gantung2 tu..untuk travel untuk kawan2....beli itu ini.. terbanglah jugak 400,000 rupiah...



telekung dah dapat lepas tu aku merayap ke lantai 4 pulak .. ingt nak carik kain lace... mmg rambang mata.. di sebabkan manusia yag terlalu ramai dok membeli kain & lace.. so aku x jadik la beli lace...huk huk.. kaciwa... lagi pun payah nak memilih dgn baby kecik aku ni lagi...

 lace tgh sale... lace biasa yang RM30 tu bleh dapat dlm 150,000 rupiah (RM8) murah kan... tapi kalu Nagoya or Kamdar buat sale aku pun bleh dapat RM16  semeter... yang tu jer aku sempat tanya.. border lace dlm RM30 semeter ada la 8 - 10 line... nak tanya lace yg lain2 lagi tp sebb bby aku dah mrengek..so ashbern cakap next time jelah..so aku pun x jadikla beli lace & kain...


Turun bawah lagi aku beli kasut utk aku & anak dara aku si Saara.. 50,000rupiah..RM17.. aku beli 2 pasang... ok jugak la.. kasut tu kalau kat sini..paling murah pun RM29.90 la kot...
aku beli pattern ballerina shoes lace kaler coklat & hitam lebih kurang cam gambar kat bawah ni

 Lepas dah beli smua tu kami tahan teksi ( kaler silver teksi cantik tp xguna meter huh) dah aku terus suh dia bawak aku ke jln Riau sebab anak buah aku pesan perfume... di sebabkan x lama kat situ, so aku suh teksi tu tunggu... sejam dia cas 60,000ribu... mahal kan.. tp x pelah sebb aku bawa bby.. lg pun teksi dia selesa...

Kebetulan hari tu hari Sabtu , so jln tersangat la macetnya.. sebb org jakarta turun Shopping kat Bandung.. Sampai kat Oasis, aku terus ke kaunter perfume..

taste aku senang je.. terus cakap kat mamat tu aku nk bau yang manis2.... aku borong 8 botoi perfume pada harga RM17 satu botoi 30ml.. minyak wangi dia mmg tahan lama.. mcm original.. rugi kalu uolls x beli...




anak buah aku pun kirim perfume, aku dok godek sms la tu.. carik balik jenis apa yang dia nak...

Lepas borong perfume, aku suh teksi tu singgah Rumah Mode kejap... dah sampai sini rasanya haruslah nak pergi jugak walopun x mnyopping kann... Otw ke Rumah Mode, aku ternampak seorg budak perempuan sebaya anak aku si nana lingkungn umur 5 6 tahun dok jual lesung batu dari kereta ke kereta... luluh rasa hati aku melihat kehidupan diorg kat sana... masih terbayang di mata aku wajah mungilnya dan matanya yang penuh pengharapan.. belum sempat dia mengampiri teksi kami, lampu jalan telah bertukar hijau.. sampai saat ini aku masih kesal sebab x dapat menghulurkan sedikit sumbangan kepadanya...
Sebenarnya sebelum aku ke sana.. aku mmg ada berniat akn memberikan sedikit sumbangan andai ada yang mengemis dgt kpd aku.. tapi sepanjang 5 hari aku di sana, aku hanya di datangi seorang budak perempuan yang meminta sedikit habuan untuk belanja sekolah...Hingga hari terakhir aku di bandung, aku tidak berjupa atau di datangi oleh seorang pengemis pun.. Wallahualambisawab...


back to story hokeyy, so kami dah sampai ke rumah mode.. ya ampunn di banjiri ratusan manusia/... rata rata mereka datang dari jakarta... ramai juga yg menegur bayi aku...' masuk angin bayinya buk...' " dingin bayinya' tapi yang nyatakan baby aku berpeluh peluh kepanasan...




  Ramai kan.... kat sini aku beli singlet anak aku jer.. 49,900 rupiah...  lps tu dah nak berbuka kami layan Tauhu Getroj dgn tauhu Kremes... sedappppppp..... anak dara aku si nana layan Es Campor..

Si nana dok mnyelit tengok org dok buat tahu yang kami order

 Lepas makan, kami terus suh drebar teksi tu hantar kami ke Hotel... hambek ko dekat RM100 ringgit melayang...huhuuuuuu

Badan pun dah penat, balik hotel rest kejap... jam 9 kami kluar makan di Rumah makan Pondok kapau berhadapan dgn Mc Donald.. Restoren Minang... Sejak datang di bandung ni aku dah mula jatuh cinta dengan teh botol nihh..


Malam tu kami tdo dgn lena sebab kepenatan... Sib baik sepanjang aku kat sini baby aku x meragam lansung... Tumggu Next Entry ya.. Kami ke Cibaduyut...


LAGI CERITA PASAL BANDUNG :

Bercuti Ke Bandung PART 1
Bercuti Ke Bandung PART II
Bercuti Ke Bandung PART III
Bercuti Ke Bandung PART IV
Bercuti Ke Bandung PART V
Tips Bercuti & Tempat Menarik Di Bandung
Hotel Di Bandung
Hanna Ke Bandung Lagi

3 comments:

  1. Assalamu'alaikum. Salam tuk yang punya blog ini. Tuk yang mau bercuti ke bandung bisa coba layanan dari MalaysiaBandung.com, harganya terjangkau dan pemandunya ramah pula. Tolong untuk ditampilkan ya kakak komentarnya

    ReplyDelete

  2. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.


    ReplyDelete

  3. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.


    ReplyDelete

Terima Kasih Yang Sudi Singgah....

 

Copyright © 2011 Reserved to Hanna Si Merah Jambu Design with love by CikBulat