Friday, August 19, 2011

Selsun Blue

Hari ni xde citer nak share..
Sementara tggu kawan aku balik dari Mines ni,  aku just jalan jalan ke blog2 orang lain...
Aku malas nak berjalan panas-panas ke Mines..
so tadi  kirim kat member suh belikan shampoo kat pamasi..
kepala aku ni jenis yang cepat berminyak.. - .. maksud aku kulit kepala yang jenis berminyak
dan cepat berkelimumur... 2 hari sekali mesti cuci.. kalu tak cuci bergaroklah jawabnya...
dulu memacam shampoo aku try... pendek kata, yamg kuar kat TV tu semua aku try tapi kelimumur
masih ada & yang tak bestnya makin banyak pulak...
sehinggalah pada suatu hari aku telah berjumpa dengan sidia...




Ini bukan botol nila yer puan puan...
 ini adalah sejenis shampoo.. mmg kurang top pun.. dalam TV pun xde iklan dia... Shempo ni khas utk menghilangkan kelimumur...

shampoo ni mmg bagus.. masuk hari ni aku dah pakai almost 8 botoi...
Shampoo Selsun Blue ni boleh di dapati di Guardian.
Untuk 120ml regenya biasa aku beli RM18.90. Tapi tadi uh kawan belikan dah naik seringgit RM19.90.
wah wah mementanglah nak raya ni.. dan dan naik harga.. huh
Ada botol besar jugak .. rege dalam RM35.00
Ada 3 jenis tak silap aku Shampoo ni.. aku suka pakai yang tutup purple.. sebb yang ini
2-in-1 sekali dgn conditioner. So sesuwai sgtlah dgn aku yang pemalas ni kan.. heheh
Lagi satu Jenis tutupnya kaler Hijau..

sejak aku guna Shampoo Selsun Blue ni , yang aku pasan, hujung rambut aku tak pecah..
rambut pun lembut jer lepas shampoo..
& menurut antie aku, dia pun guna shampoo ni...dia kata rambutnya yang dah agak kureng tu. tumbuh semula sejak dia gunakan shampoo ni.. itu dia katalah..
kalau nak tau betul ke tak haruslah cuba kan...

21 comments:

  1. rasanya iklan syampoo ni ada dalam radio kot.. ke aku yg salah dengar? hehehe

    ReplyDelete
  2. ha ahh.. pernah dengar kat Redio Sinar.. tapi skrg mcm dah tak de...

    ReplyDelete
  3. nasib baik bagitau bukan nila hehe..igtkan dah memang nila tadi :)

    bagus kalau rambut tak pecah..teruskan..

    ReplyDelete
  4. cam ni bolehlah cik ina beli dan terai, rambut ni naik botak keguguran.terima kasih suri.

    ReplyDelete
  5. Baguslah Hana. Kakak pun macam Hana juga jenis cepat berminyak dan kelemumur tak hilang-hilang. Kata head & shoulder tu bagus tapi tak adanya sama juga. Kaka nak cuba carilah yg Hana kata ni mana tahu sesuai dgn kakak juga....:)

    ReplyDelete
  6. wah...ade gak geng ratu pakai syampoo ni..ratu mmg guna syampoo ni tp smggu skali je pakai...ari lain tu guna syampoo lain.sayang tu sbb mahal.ehehe..tp mmg bagus syampoo ni...dah bertahun guna... :)

    ReplyDelete
  7. mmg berkesan..pakai sekali tahan brapa ari tak gadoh gatal2 n kelemumur..
    mcm2 dah pakai dari clear (cris.ronaldo) pastu rejoice,head n shoulders tak mau gak...last2 capai selsun blue ni mmg terbaik...;)

    ReplyDelete
  8. kalau gune syampu ni yg penutup tu color merah,okey tak?

    ReplyDelete
  9. rambut wangi x klu pkai shampoo nie..?

    ReplyDelete
  10. saya pun pakai shampoo ni.. sama juga ttp purple punya.. sbb sy pun mls juga org nyaa :) rmbt sy ada msalah klmumur yg truk sgt. smpai brlaku keguguran rmbut yg truk.... dh mcm kna pnyakit... hahahaha tapi alhamdullilah... pakai shampoo ni dh kurang juga.... kalau tinggal seminggu xpakai pun xpe lagi...

    ReplyDelete
  11. skg harga dah RM22.90 dahhh.me is sad :(

    ReplyDelete
  12. owhhh dah naik harga ya...
    yalah entry ni dulu 2011..skrg dah 2013 so mestilah dah naik harga kan... heheh

    ReplyDelete
  13. baru je beli ptg td,rega rm 22.90..kalau ada diskaun rm19.90..

    ReplyDelete
  14. Nak carik jugak laa..br tau ttg shampoo ni..huhu

    ReplyDelete
  15. sy bru jew beli td..sje usha2 info kt google..jmpe bloq ni mkn excited plk nk pkai..huhuhu

    ReplyDelete
  16. sy bru jew beli td..sje usha2 info kt google..jmpe bloq ni mkn excited plk nk pkai..huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. beli kat mane ek?dekat kedai biasa ada jual x?watson ker?
      try tnya farmasi tp xde

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  17. saya da teruk,siap berkudis,ape beza dengan yang botol kuning?

    ReplyDelete
  18. yamh hijau tu kuat sikit.. rambut akk kering sgt kalu pakai yg hijau tu...akk suka pakai yg purple... kat famarsi ade je.... akk salu beli kat guardian...

    ReplyDelete

Terima Kasih Yang Sudi Singgah....

 

Copyright © 2011 Reserved to Hanna Si Merah Jambu Design with love by CikBulat