Monday, August 8, 2011

Kisah & Teladan

Sabtu pagi aku carik duit sikit...
kalau orang lain jual lauk pauk, jual kuih, jual bisekot tapi aku x pandai wat semua tu..
so aku carik duit cara lain.. heheh
Low season sementelaah bulan posa ni, ada lak permintaan buat kelas utk mekap pengantin...sososo...SyamHanna The makeup Touch ( Nama Glemerzz la Kunun)
menganjurkanlah Bengkel Solekan Pengantin..
Kali ni studennya tak Ramai.. 4 orang jer..
Oklah kan.. daripada  membuat taik mata jer kat umah.. baiklah membuat satu perkara yang perpaedah dan dapat gaklah menambah pendapatan. Apa yang paling penting.. ilmu yang di curahkan tu di kira sebagai ibadah jugak...Jangan hanya mengejar keuntungan semata-mata.. so memurid, jgn lupa teknik &
tip tips yang che'gu ajarkan tu yek....
Di sebabkan penat dgn kelas Mekap, so petang tu aku kelek la anak -anak pg berbuka kat luar...
'Si kakak' vote nak makan Chicken Rice.. aku on jelah.. mmg tak selalu pun bw anak2 makan kat tempat2 cenggitu.. si 'abg lak' asek merengek nak beli Jam G-shock, jadinya aku bawak diorg ke The Mines.. Jam 6.00 ptg kitaorg smpai... nmpak The Chiken Rice Shop Lengang..
Wah.. laju jerlah aku ke kaunter utk book meja...
Tapi alangkah kecewanya sebb semua meja Fully booked...
Kesian kat anak2...pergi pula ke Kenny Rogers pun fully booked, secret resepi, fully booked.
rupanya bukan aku sorang jer yang malas nak masak.... rata rata tempat semuanya penuh...

AKu ubah plan .. kami terus keluar dar The Mines terus ke Jusco Balakong, 5 6 kedai aku pegi tapi smua penuh.. katanya jam 8 kang baru boleh masuk.
Huh!! ramainya org malas masak. hukhuk...

Pandang muka anak2.. kesian.....
Pujuk bebudak tu, beli air & roti dulu utk berbuka.. nanti jam 8 baru makan kat kedai...
kami dok lepak kat foodkot sementara nak tggu Azan..
memula ok.. tapi bila tgk org sebelah dah susun Sizzling Mee, Nasik Paprik, ABC..
anak2 dah mula ubah pikiran...
'Ma... makan kat sini jelah' bisik si adik ...
' Ha ah Ma.. kakak pun x kisah.. makan kat sini pun okay...
' Ok lah' si abg menyahut..

so dengan rasminya tak adalah Chiken Rice Shop pada hari tu.....
Moral Of the Story.. Lain kali kalu malas masak, kena book awal-awal...sebab bukan ko sorang jer yang nak makan Chiken Rice....huhuhuu

1 comment:

  1. Baik anak hana tak merempan. alah kita mana tahukan masa bulan puasa ni nak penuh plak. cik ina pun dah terkena cam tu, lepas tu terpaksa cari kedai makan yang biasa,, masa tu dalam bulan puasa gak .ngan anak-anak.

    ReplyDelete

Terima Kasih Yang Sudi Singgah....

 

Copyright © 2011 Reserved to Hanna Si Merah Jambu Design with love by CikBulat