Monday, August 22, 2011

Karipap Karipap Cinta

Wahh.... kelasss tajuk entry kali ni...
Sebenarnya aku balik ke rumah mak sabtu tadi.. saja ambik kesempatan berbuka dgn mak & di samping tu nak ambik kuih2 raya ala2 kampung yang kawan2 seopis tempah kat mak..
Ondewe balik teringat plak nak singgah pasar Ramadan kat Slim River.. nak carik putu beras sebb mak suka makan yang itu..
sampai sana jam pun dah 6.30 petang,,, ujan renyai renyai.. aku redah jugak.. carik putu beras punya pasal.. tapi hampa... pusing satu PARAM bukan kata putu.. berasnya pun aku x nampak...
yang aku jumpa adalah.........
Gerai Karipap..  karipap karipap chenta..
Mcm2 jenis karipap ada...
Karipap daging, karipap ayam, karipap Sardin & Karipap Udang...
Tapi bila aku sampai tinggal karipap udang jer.. 6 7 ketul..
aku borong jelah semua...


Tokey karipap tengah paking karipap terakhir yang aku beli..
Mmg sedap karipap dia...



 Semlm pulak..pakat dok tolong emak & kak ti packing kuih..  aku tolong tengok jelah...
Dua org anak dara kak ti dok tolong tempek label kat bekas kuih..

Bayangkanlah kesemua kuih2 ni aku sumbat dalam kancil aku..
apa pun Syukur Ke Hadrat Allah sebb semua kuih2 ni dh selamat sampai ke Kl

12 comments:

  1. Wah...mak hana buat mestilah sedap. Untung business biskut raya kan.

    ReplyDelete
  2. bolehlah kakZakie.. kuih semua memurah jer.. 100 pcs harga dalam 20 ~ 30 sahaja... bolehla tolong2 emak...

    ReplyDelete
  3. leh raya sakan lah ni dik :)
    karipap sardin limaaaaa hehehe

    ReplyDelete
  4. hana itu akak ke, cantik. hana mana? low profile ye. jual murah tu bagus moga-moga orang yang beli doakan kita murah rezeki.

    ReplyDelete
  5. kak ina.. tu bukan kakak hanna..
    tu kakak yang jual karipap kat pasar ramadan.. heheh
    gambo hanna tggu rayalah yek.. baru gempak sikit heheh

    ReplyDelete
  6. LAH..awak singgah slimriver..ni tempat eka lah awak...eka hari2 g sini..hahahaha

    patut la familiar gila karipap2 tu semua.....

    ReplyDelete
  7. Eka dok Slim river ke.. heheh
    akk dok KL tapi mak kat TRolak ... Balik aritu singgah pasar ramadan Slim River...

    ReplyDelete
  8. Eka dok Slim river ke.. heheh
    akk dok KL tapi mak kat TRolak ... Balik aritu singgah pasar ramadan Slim River...

    ReplyDelete
  9. ha ah kat slim..hehehe..nampak dlm entry akak jual baju pengantin tu..eka kenal yg pakai baju hijau dekat viva biru tu..hehehehe

    ReplyDelete
  10. Owh.. Naurah & Faizal tu ek..
    itu regular customer akak tu.. dari kakak, sulung sampailah ke Naurah tu mmg amik pakej kawin dgn akak...
    mmg akak baik sgt dgn diorg sefamily

    ReplyDelete
  11. oh family naurah tu pun eka kenal sebab adik naurah kawan ngan adik eka,,yang jimmy tu..hehehehe

    mak pah kan mak dia tu..dulu masa eka skolah makpah yang punya kantin sekolah..hehehe

    ReplyDelete

Terima Kasih Yang Sudi Singgah....

 

Copyright © 2011 Reserved to Hanna Si Merah Jambu Design with love by CikBulat