Friday, August 5, 2011

Pelancong Yang Melencong

Arini kepala berdenyut –denyut…
Penangan kena hujan kat pasar ramadan semlm la ni…
Dah la abis duit aku …sakit kepala pulak tu.. hurmm…
Nak salah sapakan..
Cita cita nak masak ikan bakar ala alal kak Ina Dodo Cheng semlm tak kesampaian..
semlm Cikna ngajak aku pi Pasar Ramadan.. So layan jelah.. sian lak dia tak de kawan…
hujan lebat betul semlm...
Sib baik ada paking… dlm hujan tu berpayunglah kami berdua…
Dlm tak sedar tu aku pun tunjuk ini tunjuk itu,.sudahnya melayang 3 keping note merah dlm purse.. sampai senget tangan dok jinjit metabak, roti jon, popia, putu bambu, air tebu wahhhh

Nak stori sikit…sepanjang panjang aku kerja kat dept skrg ni, tempat aku ni suka sangat di kunjungi oleh pelancong  dari dept lain...aku sendiri pun tak tau apa istimewanya tempat aku ni… ke aku yang istimewa pun x tawlah..
ada yang hantar document. Sehari 8 kali dtg sini... ada yang mintak signature.. ada yg nak ini nak itu..
tapi yang paling aku hot tu  yang tak de urusan pun rajin gak dtg melepak2 kat sini…

nak pulak kat belakng kosi aku ni  aku letak side table yg ada drawer tu .. tapinya aku letak kat situ sebb senng nak letak document2, tapi diorang suka suki menjadikan side drawer tu tempat lepak....
Ni ha pepagi tadi ..aku tgh sibuk mengkeyin currency kat system..
yalah kang kalau dah ramai yang dtg kang jem plak system.. mnyalak2 la pulak bos aku tu kang.. so baik masuk cecepat kan….
tup tup ada lak si minah dr dept sebelah dept aku, mai dok lepak kat belakang aku…sambil meneggekkan bontot kat drwer tu la..
Ntah apa yang di bebelnya aku pun wat dek jelah.. lantaklah.. malas nak layan ceciter karut pepagi nih… aku teruskan wat keje..
lebih kurang 10 menet baru aku terpasan masih ada org kat belakang aku ni.. rupanya minah tu dah tdo  tepi drawer tu.. baik punya dia landing bontot dia ats kotak A4 yang aku letak used paper..
Ya ammpunn… terkujat aku…
Di buatnya bos aku nmpak.. kang di katanya tempat aku ni markas utk org mngular pulak…
aku sergah la dia..Weiiiiii tido ke?
Selamba dia jawab.. sementara tunggu giliran nak potosetet, tdo la kejap..
Mcm tu pun hado….. hurmm..
Ni ha.. aku sertakan bukti tentang kewujudan A4 paper & side drawer table tuh..


Korang abaikan jelah tempat aku yang berselerak tu yer....
sengaja aku letak kotak kecik & document atas side table tu... tu pun muat lagi utk diaorg tenggekkan bontot diorg...  kdg2 siap ubah lagi benbarang aku tu demi utk keselesaan bontot diorg..
aku bukanlah nak mngata benbulan posa ni.. tapi kdg2 ade benda yang patut diluahkan..

2 comments:

  1. tempat berselerak tu maknenya rajin bekerja. iye dok?
    :)

    ReplyDelete
  2. hanna itu sessi luahan perasaan. tak pe. lepas ni dah boleh lega. bab suka bertenggek asal tempat cik ina memang tak minat orang buat cam tu. serabut kepala dibuatnya.

    ReplyDelete

Terima Kasih Yang Sudi Singgah....

 

Copyright © 2011 Reserved to Hanna Si Merah Jambu Design with love by CikBulat