Sunday, January 9, 2011

Catatan Hujung Minggu

Dengan penyakit M yang masih lagi bersisa ku gagahkan jua diri ke UM..
kuliah bejalan seperti biasa... dua jam pertama okayy... masuk dua jam ke dua.. penyakit M dah mula menggodek2 jiwa...namun berjaya di tepis... selepas lunch... penyakit M bertandang semula tapi sikap di lecturer yang pandai mencuit hati aku.. membuatkan aku terlupa pasal penyakit M dan seterusnya BERJAYA menamatkan kuliah ..
Dalam perjalanan pulang ke rumah, Azmaan memberitahu mahu mengambil Saara & Imraan..dan seperti biasa aku tak punya masalah untuk mengizinkan anak anak ke rumahnya..setibanya aku di parking ku lihat kereta Azmaan juga berada di situ..

Awak baru balik? soalnya sambil membantu aku membawa beberapa plastik yang berisi botol kicap, sos, gula, susu..sebenarnya barang2 ini aku beli semlm tapi di sebabkan dah tak cukup tangan jadi semalam aku hanya membawa barang barang basah sahaja....

ha ah.. mana anak2? soal ku
Belum turun...kol hp Saara byk kali xdpat..adunya..
Azmaan membuntuti aku hingga ke lobi lif..
kalau mcm tu sy naik dulula...pinta aku sambil mengambil barang2 di tangannya..
opss..lupa.. nanti awak tolong belikan songkok utk Imraan ya..
'Songkok lama mana? soalnya..
' Hilang... ' balas aku
'yalah..awak naik dulu bagatau anak2 sy tunggu kat sini..' balas AZmaan

'Ma.. Imraan tanak pg umah babah.. adu Saara sebaik aku menguak pintu rumah..
'La... knapa pula... kesian babah dh lama tunggu kat bawah..
'Imraan.. pegilah umah babah.. esuk balik umah mama semula.. pujukku.. lagipun kan imraan kata nak beli songkok baru... bolehla beli sekali.. tadi mama dh bgtau babah ustaz suruh beli songkok... aku cuba memancing mood Imrann..
'Okla.. nak pegi la ni.... Imraan termakan pujuk...

hurm.. begitula perangai anak anak.. Imraan punya hati yang lembut berbanding Saara yang agak degil.. namun Imraan mudah merajuk dan mudah di pujuk.....

Memandangkan Saara & Imraan ke rumah Azmaan.. percaya atau tidak jam 8 aku sudah terlelap... jam 1 pg bangun sekejap menunaikan apa yang patut dan kemudian tidur semula hingga 6 pagi...
Bangun tidur terasa cergass sangat.. mungkin sebb cukup tidur agaknya.. ataupun mungkin juga sebb terlebih tidur... hahah..
selepas membuat apa yang patut, aku bergegas ke Jalan Chochrane pula utk Photoshoot model dan tema hari ini adalah Gothic vs Denim..tak ramai pun kali ini ada 5 orang model saja & kesemuanya bertudung..muda muda belia semuanya.... dan di sebabkan kesemunya memakai tudung & memakai dress aku dengan memandainya menukarkan temanya menjadi Muslimah Ghotic.. heheh
Walaupun sedikit penat namun aku enjoyyy..sekurang kurangnya hjung minggu aku dapat di isi dengn benda yang berfaedah...

2 comments:

  1. Hanna, memang seronok, kalau benda yang kita buat tu, memang kita minat. Betul tu, kalau kita cukup tidur , rasa segar je, Sebab apa akak tahu, semenjak kebelakangan ni akak susah nak tidur, kat tempat kerja , badan rasa lesu je.

    ReplyDelete
  2. iyalah kak.. first time Hanna tdo awal mmg segar sgt.. salunya tak penahnya dapat tidor awal...
    kdg2 badan memang penat, kat opis cadang balik ni nak tdo.. tapi bila balik umah.. tup tip tup tip sudahnya tdo lewat juga.. hahahhh

    ReplyDelete

Terima Kasih Yang Sudi Singgah....

 

Copyright © 2011 Reserved to Hanna Si Merah Jambu Design with love by CikBulat