Thursday, November 25, 2010

Diari Hatiku - Bab 13

Aku cuba menghubungi Azman berkaitan dgn namaku yang telah di senarai hitamkan……Azman hanya lepas tangan..katanya tiada apa yang boleh dia buat… sebab dia sendiri tak cukup wang untuk membayar ansuran bulanan rumah tersebut…. Kalau mahu, awak cariklah buyer tak pun awak kluarkan KWSP awak settle kan.. katanya….

Akhirnya aku berjaya memiliki kereta sendiri dengan menggunakan nama Abg Ros. Aku amat bersyukur……sekurang kurangnya aku masih boleh memiliki kereta biarpun menggunakan nama orang…
Sejak itu, setiap sabtu lepas waktu bekerja, pasti aku akan pulang menjenguk Saara & Imran di kampung….

Kini aku masih lagi berulang dari rumah Kak Yang di Sg Buaya ke tempat kerjaku di Serdang.. Cuma bezanya kini aku memandu ke tempat kerja….Tak larat juga aku seharian berulang dari Sg Buaya ke Serdang….kalau ikut jalan templer, kenalah keluar awal ..kalau ikut highway..ok… tapi tak larat nak bayar tol pula.. mana nak tuang minyak lagi…. Setelah ku congak congak…ku hitung hitung dan ku fikir fikir aku akhirnya aku membuat keputusan untuk menyewa rumah sendiri……

Dengan pertolongan Abg Hasrul, aku menyewa rumahnya di Cheras. Pangsapuri 17 tingkat itu ku sewa dengan kadar RM400 sebulan… ‘ Sejak beli rumah ni 2 tahun lepas, rumah ni memang kosong Hanna…sesekali saja abang datang lepak2 bersama family di sini….’ Jelas abg Hasrul padaku…
Tanpa deposit, Aku mula berpindah ke rumah abang Hasrul.. tiada apa yang ku bawa melainkan kain baju ku sahaja. Mujur Kak Yang memberi sedikit pinggan mangkuk untuk kegunaanku.
Rumah itu tidak berapa besar….tapi agak selesa juga.
Ketika aku berpindah ke sana rumah tersebut telah siap di pasangkan tikar dan langsir.. juga ada TV kecil, meja makan dan dapur… Kata abg Hasrul barang barang itu memang sudah lama ada di sana….

Ku rasakan hidup ku kembali bercahaya….biarpun tanpa Azman di sisi namun aku mampu untuk meneruskan hidup…Tapi alangkan baiknya jika dapat ku bawa Saara & Imran tinggal bersamaku… tapi kata mak..’ biarlah dulu Hanna..kamu susun hidup kamu baik baik dulu… kalau dah semuanya baik, barulah kamu ambil anak anak kamu semula..kesian Saara & Imran kalu seharian kamu nak tinggalkan di taska… tunggulah Imran besar sedikit..barulah senang hati mak nak lepaskan….’
Aku akur dengan nasihat mak… Aku faham sedari di lahirkan tangan emaklah yang membelai anak anak…setiap malam dialah yang mendodoi & mendakap Saara & Imran…..mana mungkin aku nak pisahkan mereka dalam sekelip mata…..

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Yang Sudi Singgah....

 

Copyright © 2011 Reserved to Hanna Si Merah Jambu Design with love by CikBulat