Thursday, November 25, 2010

Diari Hatiku - Bab 9

Hari demi hari aku menjalani hidup seperti biasa...Hinggalah suatu hari aku di kejutkan oleh panggilan telefon dari seorang perempuan yang memperkenalkan dirinya sebagai Ina...barulah ku tahu...inilah rupanya perempuan yang di gilai oleh Azman selama ini...begitu berani dia memberi amaran kepadaku... ' Hey...Jangan ingat, awak dah bekerja di kuala Lumpur, awak dapat merebut Azman semula!!.. Aku akan buat sampai Azman melutut di kaki aku! katanya keras...hemmm kalau setakat kerja sebagai kerani, awak tak payah nak berlagak lah Hanna!!...aku tersentak...wah sungguh berani perempuan ni bercakap begini padaku....kalu di ikutkan rasa hati mahu saja perempuan itu ku maki.............sakit sungguh hati aku dengan intonasi suara nya yang seolah olah mngejek aku.....di hujung perbualan aku sempat mencelah..kalau lelaki yang macam Azman yang awak mahu kan..ambil lah..saya sedikit pun tak kisah...!!! dan akhirnya dia memutuskan talian......

Aku merasa sedikit tertekan...Aku baru sahaja nak memulakan penghidupan yang baru di sini...Azman pula kerap mengganggu ku... kini perempuan itu pula...fikiran ku kusut...
Petang itu aku balik ke rumah dengan perasaan yang sebal... bilalah agaknya dugaan ini kan berakhir...aku mengeluh panjang......


Sebaik saja aku sampai di pintu rumah aku terkejut apabila melihat mangga & lubang kunci grill telah di rosakkan...pintu rumah juga telah di cat dengan kata kata ugutan...aku jadi takut dan terus menalifon Liza..Liza memberitahu ku dia ada sedikit masalah kerana seseorang sedang mencarinya dan dia takkan pulang buat beberapa hari... Aku tiba tiba jadi marah...dan terus mendesak Liza..akhirnya Liza mengaku ada meminjam duit along dan sekarang along sedang memburunya.....
Seluruh badanku menggigil... bagaimana kalau tiba tiba Along itu ada di sini..? ke mana harus ku tuju...?
Wajah Abg Hasrul tiba2 terlintas di mataku....segera nombornya ku dial...malang sekali abg Hasrul sedang bertugas..tapi katanya dia akan meminta bantuan Othman despatch boy di office kami untuk membantu ku...

Setelah pintu di pecahkan, Othman segera mnyuruh aku membawa keluar barang2 yang penting..
'Bahaya kak, kalu berhutang dengan Along ni dia bukan kisah siapa yang berutang....baik akak jangan duduk sini dulu buat sementara waktu ni..kata Othman
Tapi kemana pula harus ku tuju...akhirnya aku meminta Othman menghantar aku ke stesen komuter...

Setibanya di stesyen komuter, aku berkira kira ke mana harus ku tuju, sudahnya aku membeli tiket ke Rawang... tidur di rumah kak Yang ajalah bisik hati kecilku..
Empat puluh lima minit perjalanan dari Serdang ke Rawang ku rasakan terlalu jauh. Sepanjang perjalanan macam macam yang bermain di fikiranku. Wajah Saara & Imran silih berganti....
Tiba di rawang hujan mula turun...dengan beg yang ku galas, aku berlari lari anak menuju ke perhentian bas....
nasib ku baik..bas terakhir menuju ke Sg Buaya masih lagi menunggu penumpang.....
Ku lihat jam di tangan...jam sembilan malam....bas mula bergerak dalam kepekatan malam....

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Yang Sudi Singgah....

 

Copyright © 2011 Reserved to Hanna Si Merah Jambu Design with love by CikBulat