Wednesday, December 8, 2010

Aku, Zamri & Kini..

Aidil adha di sambut seadaanya.. aku sedikit gembira beraya bersama keluarga Hasrul.. Bukan sekadar beraya bahkan turut sama ke dapur menunjukkan skill memasak... bukan nak menunjuk tapi terpaksa tunjuk..
Lepas Zohor aku meminta diri utk pulang.. Ku jemput Saara & Imraan di rumah Azman tapi kelibat Azman tak kelihatan..
'Babah pegi memancing' kata Saara
'Kata nak raya dgn Kakak & Imraan tapi pegi memancing pulak' Saara mengomel sepanjang perjalanan ke kampung...
2 hari di kampung aku sempat membuat rondaan di keliling kampung bersama anak-anak buah.. Ku lihat toyota hitam Zamri di halaman rumahnya..

Sudah 5 hari aku balik ke Kuala Lumpur.. Zamri tidak lagi menghubungi aku... sibuk barangkali... karenah anak2 membuatkan Zamri bukan lagi perkara utama yang harus fikirkan..
Petang itu aku bertemu lagi dgn Zamri.. Tak salah rasanya jika aku sekadar minum bersama.. pada Hasrul sudah ku maklumkan yang aku berjumpa kawan..
Ku lihat Zamri sedikit sugul..
'Hanna... Maafkan Zam sebb dah seminggu x hubungi Hanna.. Hanna ok kan..? soalnya
'Hanna ok aja..' jawabku ikhlas..
'Zam tak tahu mcmana nak mulakan.. tapi Zam mesti bgtau Hanna.. Sejak kita berjumpa Zam tak dapat lupakan hanna... sejak kita berjumpa.. baru sekali saja Zam bersama isteri Zam.. tapi sewaktu bersama dia Zam ternmpak itu bukan dia.. tapi itu adalah Hanna...' Zamri meraup mukanya...
'Astagfirullahalazim Zam.... aku mengucap panjang.. Hanna x buat apa2 pun kat Zam.. kenapa sampai mcm ni sekali Zam...
'Zam tak tahu.. itulah sebabnya Zam tak hubungi Hanna.. sebb Zam tak tahu mcmana caranya utk Zam berhenti lupakan Hanna...tapi tak boleh... tiap hari Zam teringatkan Hanna'

Oh Tuhan..
Salahkah aku jika Zamri membayangkan yang isterinya itu adalah aku...
Salahkah aku jika Zamri terus menyayangi aku..
Salahkan aku...???
Ya Tuhan bantulahlah aku untuk menghentikan semua ini...

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Yang Sudi Singgah....

 

Copyright © 2011 Reserved to Hanna Si Merah Jambu Design with love by CikBulat