Wednesday, December 22, 2010

Hari Ini

Rasanya dah 3 4 hari aku tidak menulis....
sibuk barangkali... melayan kerja yang tak pernah kurang di pejabat... mahu tak mahu harus ku layan jua tiap helaian kertas yang ku terima kerana itulah punca rezeki aku.. kerana kertas2 itu jugalah aku di bayar... kerana kertas kertas itu jugalah aku mampu menyuapkan nasi ke mulut anak anak..
Dari hari Sabtu rutin harian aku begitu sebuk ketat dan padat..paginya bergegas ke rumah Hanis untuk majlis pernikahan dia.. selepas itu memecut pula ke UM untuk mengambil exam untuk Subject Strategi & Planning. Dari Setiawangsa bergegas pula ke UM ...Jalan pula jem teruk.. . tak henti henti mulut aku berdoa memohon supaya Allah permudahkan perjalanan aku… alhamdulillah aku selamat sampai ke dewan peperiksaan walau terlewat 5 minit..
Setelah selesai menjawab soalan..aku bergegas semula ke Setiawangsa .. Hanis ada malam berinai… seterusnya bertukar2 baju ( biasalah org kawin kan…) walau badan penat.. mata mengantuk.. namun terhibur dgn aksi aksi hanis yang sememangnya suka berposing didepan lensa….
Ahadnya selepas kenduri Hanis berakhir..aku bergegas ke rumah... badan terasa amat penat dan menuntut untuk berehat seketika.. Namun anak2 buah pula sibuk mengajak aku menonton wayang. "Hantu Kak Limah Balik Rumah' walau badan penat.. x smpai hati pula mnghampakan anak anak buah yang beria beria mahu mengajak aku bersama.
Terasa ingin juga menonton Filem Mamat Khalid ini... hebat barangkali..
Panggung di penuhi oleh ratusan manusia yang mahu melihat 'Hantu Kak Limah'
Dari awal cerita hinggalah ke hujungnya boleh di katakan seronok.. aku agak terhibur dengan jalan cerita.. ketawa tak berhenti walau ada ketikanya di buru rasa suspen..
Cerita ini bukan sekadar Hantu.. lucu.. tapi ada mesej tersendiri yang cuba Di sampaikan...
Dalam keeronokan menonton wayang..hati kecil aku tetap teringkan Saara & Imran yang kini berada di rumah Azman...

1 comment:

  1. Adakala, kalau hati saya dirundung mendung dan luka berdarah, saya lebih suka sibuk daripada lapang yang membuat saya mengenang.

    ReplyDelete

Terima Kasih Yang Sudi Singgah....

 

Copyright © 2011 Reserved to Hanna Si Merah Jambu Design with love by CikBulat