Thursday, December 30, 2010

Sibuknya Aku di Tahun Baru

Sepatutnya petang ini Azmaan menghantar Saara & Imran balik ke rumahku..
Namun kata Azmaan Saara & Imraan telah membuat rayuan untuk 'mengextend'
hingga ke petang esuk.. dan seperti biasa aku tiada masalah untuk mengizinkanya...sebelum memutuskan talian tak aku tak lupa memesan pada Azmaan supaya memasukkan sedikit wang utk buku sekolah.

Memandangkan esuk adalah cuti, jadi bolehlah aku bermalas malasan sedikit... otak ligat merancang rancang aktiviti untuk hari esuk..
Mungkin akan menemani Tuty ke Jalan Ampang untuk Medical Check up kemudian merayau di Jalan TAR mencari beberapa kelengkapan perkahwinan..

Sabtunya menemani Lis pula ke Shah Alam untuk Photoshoot..
Beria Beria Lis mengajak aku untuk turut serta.. Owhh tidak..

Ahadnya aku mesti mengosongkan diri dr sebarang aktiviti... Harusnya duduk di rumah & membuat persiapan terakhir utk Saara & Imraan..

Isnin.. seperti biasa menhantar Saara & Imran ke sekolah..
melunaskan pula yuran yuran sebagainya...

Dan Selasa.. Back Too Workk...

Hari ini rajuk hati mula terubat..
Bayaran dari Hanis telah ku terima sepenuhnya.. itu pun setelah beberapa kali aku menghubunginya atas desakan Lis..
'Kak.. Duit akak ada pada saya.. Hanis hantar tadi dengan barang-barang akak' berita yang ku terima dari Nora ku sambut dengan kesyukuran..
Pada Nora telah ku jelaskan haknya dan tak lupa sedikit sagu hati buat Lis...Allamdulillah aku kini sudah boleh tersenyum sedikit..
Untuk 2011 aku harus sedikit bertegas..supaya di di pijak lagii..
sebenarnya ini bukan pertama kali aku di pijak sebegini.. acapkali..
namun kdg2 aku terpaksa memujuk hati sendiri dgn mengatakan ianya bukan rezeki aku..
Semoga kehadiran 2011 akan memberikan sinar buat diri aku & anak anak.. Amin..

2 comments:

  1. Salam

    Selamat tahun baru
    ^_^

    Saya tak dapat bercuti sejak Rabu lalu hinggalah sekolah dibuka. Harap kehidupan kita selepas ni dipermudahkan, lebih ceria dan lebih tabah.

    ReplyDelete
  2. insyallah...aku doakan dimurahkan rezeki dan dipermudahkan perjalanan..

    ReplyDelete

Terima Kasih Yang Sudi Singgah....

 

Copyright © 2011 Reserved to Hanna Si Merah Jambu Design with love by CikBulat