Thursday, December 2, 2010

Hasrul

Hidup aku kini semakin berbahagia bersama Hasrul. Walaupun terkadang risau penerimaa keluarga Hasrul namun aku tak dapat menepis rasa senang terhadapnya. Walaupun sudah beranak dua namun aku juga manusia biasa yang ingin mencintai dan di cintai.
Namun bukan semudah itu aku menerima Hasrul.. Kami mula rapat setelah aku mula merasa selesa bersama dia..
Hasrul juga dapat menerima anak2ku. Saara & Imraan juga senang dengan Hasrul. Bukan tidak pernah berkawan dengan org lain, namun aku perlu mengutamakan anak-anak.. Jika aku di ajak keluar oleh mana2 kawan lelaki aku pastikan akan membawa Saara & Imraan bersama dan dari situ aku dapat melihat sejauh mana keikhlasan mereka untuk menerima anak2ku.
Memang ramai yang bermulut manis.. sanggup menerima aku & anak2.. tapi hari pertama berjumpa saja sudah menunjukkan rasa kurang senang dengan kehadiran Saara & Imraan. Perlukah aku memberi peluang kepasa lelaki yang begitu?

Aku tak mahu terlebih memuji Hasrul.. Dia juga manusia biasa.. tapi beberapa insiden yang berlaku membuatkan naluri aku tersentuh..
Masih ku ingat satu tika dulu ketika Imran masih kecil dan aku ketika itu tidak mempunyai kenderaan. Aku meminta pertolongan Hasrul untuk menghantar aku & anak2 ke stesen Komuter kerana aku ingin ke rumah Kak Yang di Rawang. Hasrul dengan senang hati mahu menghantar aku terus ke Rawang.. tak perlu besesak2.. kasihan anak2 bisiknya.. aku hanya menurut..
kami berhenti makan di sebuah R & R.. Saara mengajak aku menemaninya ke tandas.. " Sakit perut" bisiknya pada aku. Aku meninggalkan Imraan bersama Hasrul kerana aku harus menguruskan Saara.
Agak lama menguruskan Saara di tandas.. dan ketika aku keluar dari tandas aku lihat Hasrul sedang melayani Imraan yang leka menaiki kuda bermuzik..
Imraan nak pegi tandas tak? soal ku pada Imraan..
Dah.. saya dah bersihkan.. Imraan buang air besar tadi.. dengan selamba Hasrul memberitahu aku..
aku memandang muka Hasrul.. Terima Kasih...itu saja yang mampu ku ucapkan..

Naluri keibuan aku mmg tersentuh.. org yang tidak mempunyai pertalian dgn Imraan sanggup membersihkan najis anak ku tanpa rasa geli..
Kalau org lain di tempat Hasrul, mahukan dia membersihkan najis anak org lain..? hurmm...
Agaknya Hasrul memang begitu... ketika makan juga dia tak segan silu menghabiskan sisa makanan yang tidak di habiskan oleh Saara & Imraan... sayang makanan.. jawabnya bila aku bertanya....
Azman sendiri tidak mahu menghabiskan makanan anak2nya...
Namun aku agak kurang senang dengan perlakuan Hasrul..tapi dengan itu, aku tahu yang Hasrul memang ikhlas menerima aku, Saara & Imraan...

1 comment:

  1. aduh adakah ini perjalan hidup anda yang dinovelkan bagus ah cara penulisan suka baca.
    Teruskan berusaha

    ReplyDelete

Terima Kasih Yang Sudi Singgah....

 

Copyright © 2011 Reserved to Hanna Si Merah Jambu Design with love by CikBulat