Wednesday, December 29, 2010

Kemarau Di Hati

Petang semlm ujan turun tersangatlah lebat... namun ianya tak dapat sampai menghentikan KEMARAU di hati aku....
Kebelakangan ini berbagai bagai masalah yang timbul… belum pun selesai satu perkara satu perkara lain pula timbul..
Walaupun masalah yang remeh namun ianya bisa merubah emosi aku walaupun sebenarnya aku ni jarang beremosi..
Bukan terlalu memikir tapi kalu dah di sogok dgn masalah hari hari mau lunyai jugak pikiran aku ni.. mana hati lagi yang kian lama kian membengkak dan bernanah.. dan tadi Mawar putih dengan sengaja telah menyucuk bengkak di hati aku dengan durinya hinggakan nanahnya telah pecah & mengalir keluar dan sekarang walaupun bengkaknya sudah sedikit surut namun sakitnya hanya tuhan Yang Tahu...Tambah menyakitkan bila Si Mawar Berduri berlagak seolah olah tidak bersalah & tidak tahu apa apa di atas apa yang berlaku..Sungguh menjengkelkan...
Itulah akibatnya kalau sesuatu perhubungan itu tidak si sulami dengan kejujuran dan aku seperti biasa di Pijak kerana KELEMBIKAN aku..

Berbalik pada cerita hujan tadi, setibanya di tempat parking aku berlari ke lobi lif… Hujan masih belum mahu berhenti... dan aku terpaksa mencecahkan kaki aku mengharungi air - hurmm.. basah kasut aku...
Lobi di penuhi puluhan manusia yang menunggu giliran untuk naik ke atas..
Biasalah tentime ujan berpusu pusu lah manusia di depan lif.. masing2 tak sabar sabar nak naik ke rumah masing-masing.. termasuklah aku…
Masing2 berebut masuk ke perut lif biarpun lif sudah bunyi ada juga yang seakan tidak mendengar bunyinya...aku pun hampir terpenyek kat belakang… lif masih berbunyi teeeetttttttttttttttttttttt..menandakan overload..tapi masih ada yang berhimpit masuk…Hambir beberapa minit berlalu tiada siapa pun yang mahu keluar…masing masing seolah olah tidak faham.. mata masing masing mencerlong kearah seorang yang kukira dlm lingkungan awal 40 an kerana dialah merupakan org yang terakhir masuk ke perut lif… secara logiknya dia sepatutnya keluar…
Si jejaka tadi hanya buat tak paham… biarpun lif terus berlagu… kemudian seorang pemuda keluar sambil membebel – marah barangkali.. lif masih lagi berlagu menandakan seorang lagi harus keluar… Melihatkan semua mata tertumpu ke arahnya si jejaka tadi mengejas ejas kedudukannya dengan harapan lif akan berhenti berbunyi…menyedari tindakannya itu tidak berhasil si jejaka tadi berkata ‘bukannya berat sgt…x ramai pun org dlm lif ni.. tu pun dah berbunyi..mungkin sebab ujan kottt’ dia berkata sendirian dan kemudiannya melangkah keluar tanpa rasa bersalah…

1 comment:

Terima Kasih Yang Sudi Singgah....

 

Copyright © 2011 Reserved to Hanna Si Merah Jambu Design with love by CikBulat